090831

I går var jag ledig hela dagen, så medans Tobias var på jobbet så fick jag ett ryck att jag skulle baka rosenbröd. Å det gjorde jag också, dom vart jätte goda å fina.


Sen efter det så fick jag lite lång tråkigt, så då bjöd jag hem en kompis som det var jätte länge sedan jag träffade. Så satt vi å fikade å pratade i timmar. Jätte härligt att hon kom. (Tack Malin)


Sen kom min efterlängtade prins hem efter en lång arbets dag, så då gjorde vi i ordning lite middag. Som blev kotletter som jag brynde och sen la i en kastrull med grädde å lite kryddor och med lite stekt potaiis till. De vart hur gott som helst. ( Jag de är väl självklart när man är kocken i huset, hi)

Och efter middagen så skulle igentligen Beatrice och Jonas komma å hälsa på, men då vart det så att jag å Tobais for dit i stället. Å de var ju lika trevligt det. Men när vi kom dit så ville Bea baka bullar å då var klockan redan 20.00. Så Jonas å Tobias fick titta på film medans vi bakade.

Så när vi hade varit på affären å fått till degen så var klocakan 21.00.
När det var dax att börja baka ut bullarna så ville Tobias hem för han var så trött, men jag fick han till å stanna ett tag till. Men till slut så vart han riktigt sur å sa NÄSTA GÅNG DU SKA BAKA SÅ KAN DU JU SÄGA DET,  men då var det bara en plåt kvar i ugnen å den fick Bea ta hand om, så då for vi hem..
De vart 115 bullar med kanel och vanilj.... Mummms

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0