Vilken Julklapp!

Den 23/12 var inte alls någon bra dag. Hade satt bilens motorvärmare på timer kvällen innan. Som visar sig inte hade fungerat alls, då det var -33. Så bilen var verkligen iskall.
Bilen varnar för låg vätske nivå och på displyen står det STOP. Så det var ju bara att ta ur timern och sätta igång motorvärmaren. (Ringde till Bernes av panik) De ringde aldrig upp och tur var väl det. Då hade de säker sagt vad ska du med ett körkort till

Då det tog ännu längre tid å komma i väg. Suck!!! Jag som hade tusen saker att göra innan jag skulle åka till mamma och fira Jul.

Jag kommer iväg när klockan var runt 12.30  

När jag ska in på Willys å handla lite julmat, så visar det sig att jag har fått punka. Då blir det ännu mera kaos. Skyndar mig till Statoil, men det hinner jag inte. De börjar lukta mer och mer bränt gummi så det var ju bara att hitta ett ställe där jag kan stå tills jag får hjälp.

Hade varit med Andreas och Oliver på stan ett tag innan, så jag ringer han. Snäll som han är så hjälper han mig att byta däck i -30 graders kyla. Jag står där som ett annat fån, i mina fina ofodrade stövlar och håller på att frysa ihjäl. Tackar att det finns räddande änglar, när man behöver dem som mest.

Kommer fram till Krokvåg när klockan är 19.00 Å Bingolotto börjar kl 19.30 Han precis  

Så idag 24/12 Julafton när jag och pappa åker ner på Hammarn å ska handla lite mera mat, så ser jag att stööks har öppet så jag går in och köper ett par korta Power stövlar. Dyra men super sköna.  

Var även in på coop där jag två par fårskinns tofflor till mig och mamma. Mamma får sina i kväll.

Nu ska jag gå och duscha innan Kalle Anka börjar. Sen blir det till att äta allt som har lagats under morgonen.
Paketöppning, sen måste jag bege mig hemåt Jobbar 7-22 i morgon. Vill inte men måste ju.

Saknar min Sambo så otroligt mycket.... Jag har nått till dig... Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0