En underbar helg

Har snart varit ledig i tre härliga dagar. 

Torsdag:
Malin kom till mig i Torsdags då vi (Jag, Tobias och Malin) åt middag tillsammans.
Jobbade till klockan 16.00 den dagen, Malin skulle till Brunflo för att pynta sitt flak. Där emellan tänkte jag fara hem och städa men de han jag inte med. Så jag tog och åkte på Barnens hus, där jag köpte mig ett Kubb spel istället.
När dom hade pyntat klart så körde vi hem Malins kompis till Häggenås, de hade jag inte alls planerat men vad gör man inte för sina syskorn och deras kompisar. Kunde inte låta henne sitta och vänta på bussen i över en timme.
Så de hela slutade med att jag och Tobias städade när kl var ca.22.30.
De kunde ju inte se ut hur som helst när Mamma och Pappa skulle komma.

Fredag:
Malin tar studenten. De var bara att ställa klockan de var mycket som skulle göras innan hon skulle åka med båten Thommé. När jag körde in henne så var hon så nervös så hon höll på att börja grina. Gick bra till slut.
Jag for hem efter jag hade släpt av henne. Skulle till och göra tårtan som jag skulle ha gjort dagen innan, men helt glömt bort. Så när jag kommer hem och ska till med vaniljkrämen, så har jag ingen mjölk. De var bara att ringa mamma som fick köpa det efter vägen. Suck... Jag tar en snabb dusch innan de var här.
Hinner pynta lite. Mamma och Pappa kommer fikar lite kaffe och kaka. ( Pappa som är så nervös, gör ju så att alla andra tappar kontrollen på allt.) Innan vi far till staden och uträttar några ärenden innan Malin liver på faket.
När vi väl står och tittar på alla stunderna så håller man ju på att frysa fast. Kunde knappt vinka, så kallt var det. 
Man fick även tillbaka sina egna känslor när man står där. Var nära på att börja grina flera gånger. 
När hon väl hade åkt klart, så for vi hem och grillade. Malin öppnade sina paketer. Av oss så fick hon en mobil och pengar, av pappa ett bidrag till en data, av mamma fick hon pengar. Å massa annat.
Trodde inte att hon skulle vara så dragen, men det var hon.

Lördag:
Idag så har jag varit och hälsat på Lisa hos hennes ena dotter Sofie, även hon tog studenten igår. Grattis.
Å så har min underbara älskling och hans bror Niklas lagt ut matjord på tomten idag. Så snart kan man så gräs. Så snart är det sommar på riktigt. 
Vi har grillat idag, de var så gott. Jag åt såsen som vart kvar sen igår och stekt potatis och kött å sallad. Såsen är så jättegod. 
Jag har serverat kaffe och öl i omgångar åt grabbarna. Nått måste dom ju få för att de är så duktiga.   

Nä nu ska jag gå ut och se hur det går för mina grabbar. Skriver mera i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0